Betaling

Lekmer tilbyder betaling med kort faktura og delbetaling. For at handle mod faktura skal du være fyldt 18 år. Husk, at du skal vælge din folkeregisteradresse som leveringsadresse, hvis du vælger at betale med Klarna Faktura.

Betaling med kort – 0 kr.

Vi accepterer på nuværende tidspunkt VISA og MasterCard. Der tilkommer intet kortgebyr. Vi accepterer kun kort der er udstedt i Danmark. Betaling med kreditkort håndteres af vores betalingspartner DIBS der garanterer hurtig og sikker betaling.

Sådan foregår det:

  • Vælg kreditkort som betalingsalternativ ved kassen. Nu linkes du op til DIBS sikre betalingsserver.
  • Vælg type af kreditkort oplys kortnummer udløbsdato kortets sikkerhedskode (cvc/cvv) samt kortindehaverens navn. Bemærk venligst at ved brug af e-kort skal der angives mindst to måneders gyldighedstid forud for udløbsdatoen.
  • Der gennemføres en kontrol til sikring af at kortoplysningerne stemmer overens og at der er dækning for købet.
  • Købesummen reserveres i første omgang på din konto.
  • Når varerne sendes trækkes beløbet fra din konto og den reserverede sum overføres via DIBS til Lekmer.
  • DIBS der varetager kortoplysningerne opfylder kravene til PCI-DSS.

Betalingsalternativer i samarbejde med Klarna

Når du vælger at betale dit køb med et af de følgende betalingsalternativer accepterer du, at Klarna indsamler og behandler dine personoplysninger. Se Klarnas integritetspolicy, hvis du ønsker en nærmere beskrivelse af Qliros behandling af personoplysninger.

Klarna faktura – 29 kr
Køb nu – betal efter leverance!

Hvis du ikke vil betale med kort eller bankoverførsel, kan du vælge Klarna Faktura som betalingsmetode. Ved fakturakøb forbeholder vi os retten til at indhente en kreditoplysning via Klarna AB. Kreditoplysningen påvirker ikke din kreditværdighed og ingen andre kan se den. Indsamling og behandling af dine personoplysninger samt kreditoplysningen er nødvendig for, at vi skal kunne behandle dit ønske om kredit.

Fakturakøb foretages af privatpersoner og betales indenfor 14 dage, regnet fra den dag bestillingen sendes fra vores lager. Fakturaen dateres og sendes med e-mail og skal betales via bankgiro.

Klarna Konto og Klarna Afbetaling

Når du vælger at betale dit køb med et af de følgende betalingsalternativer accepterer du, at Klarna indsamler og behandler dine personoplysninger. Se Klarnas integritetspolicy, hvis du ønsker en nærmere beskrivelse af Klarna behandling af personoplysninger.

Du kan have et eller flere igangværende delbetalingskøb og Klarna AB sammenstiller dem på en månedsfaktura som sendes til dig. Du kan når som helst i løbet af delbetalingstiden vælge at betale hele din resterende skyld.

Du kan vælge mellem følgende delbetalingsalternativer:
Betalingsmetode 6 måneder 12 måneder 36 måneder Konto
Oprettelsesgebyr 395 DKK 495 DKK 495 DKK 0 DKK
Administrationsgebyr 39 DKK 39 DKK 39 DKK 39 DKK
Årlig rente 0 % 0 % 14,95 % 22,70 %
Effektiv rente ved et køb på 10.000 DKK 23,45 % 18,77 % 29,23 % 35,41 %

 

Værdichecks og – kuponer rabatkoder og gavekort

Hvis værdikuponen rabatkoden eller gavekortet er tilknyttet en betingelse – der kan f.eks. være tale om at du skal handle for et minimumsbeløb eller vælge fra visse produktkategorier for at værdikuponen eller gavekortet skal være gældende - så skal betingelsen herfor være opfyldt. Ugyldige ordrer makuleres fortløbende.

Rabatkoder kan ikke kombineres og gælder ikke fragt- og faktureringsomkostninger. Vi forbeholder os retten til at makulere bestillinger hvor de vilkår der er knyttet til rabatkoden ikke er opfyldt eller hvis en person eller husholdning anvender flere rabatkoder.

I forbindelse med udnyttelse af fortrydelsesretten reklamationsretten eller åbent køb kan du aldrig få et højere beløb tilbage end det du har betalt for produktet. Har du købt flere produkter med en værdikupon rabatkode eller gavekort der giver en rabat på f.eks. 100 kr. fordeles rabatten relativt mellem samtlige produkters værdi. Ved udnyttelse af fortrydelsesretten reklamationsretten eller åbent køb af et specifikt produkt får du produktets værdi tilbage efter rabatten er trukket fra.

Et eksempel:

  1. Du køber fire produkter á 125 kr. per styk til en samlet værdi á kr. 500.
  2. Du får 100 kr. i rabat med en rabatkode. Rabatten fordeles mellem produkterne med 25 kr. per produkt.
  3. Du betaler i alt 400 kr. + eventuelle fragt- og fakturerings-omkostninger.
  4. Du fortryder at du har købt et af produkterne og får 125 kr. -25 kr. tilbage. Altså i alt 100 kr.

 

Realisations- og kampagnevarer

Priser på realisationsvarer (udsalgs-varer) og kampagnevarer er gældende til den angivne udløbsdato. Hvis der ikke er angivet en udløbsdato for udsalg eller kampagner gælder respektive tilbud til varen er udsolgt fra Lekmers lager.

"3-for-2" kampagner gælder kun én gang per køb og gælder altså ikke ”6-for-4” eller ”9-for-6” etc.

What are cookies?

Lekmer uses cookies. Cookies are small text files that can be used to track what our visitors do on the site.

There are two main types of cookies:

1st    Persistent cookies stay on your device or computer for a specified time. We use persistent cookies when we need to know more about you for longer than a browsing session. For example, we may use this to remember your preference for the next time you visit.

2nd  Session cookies are only stored temporarily in the device or computer’s memory while the visitor is on our site. Session cookies are deleted once you close your browser.

Why do we use cookies?

Lekmer uses cookies to improve the site for visitors, by adapting the site to the visitor's choices and interests. This will help keep track of which items you have put in your shopping cart, to handle your purchases, to ensure that you’ve logged in to the site and thus will not have to login each time you visit, to adapt our services so that you get advertising that is relevant to you and to fulfill our obligations in the purchase.

Persistent cookies are used, among other things, to store your personal preferences at Lekmer. This means you will not have to repeat some processes each time you visit the site and we will be able to adapt and make the information and marketing as relevant as possible for you. Session cookies are used in order to be able to record statistics on the use of the site.

By using the Lekmer website you agree to the processing of cookies as outlined here. If you do not accept the use of cookies, you can disable cookies in your browser's security settings. You can also set your browser to question you each time Lekmer tries to place a cookie on your computer and delete previously stored cookies. See your browser’s help page for more information. Furthermore, you can, at any time, delete cookies manually from your hard drive.

Note that if you disable cookies, you will not be able to make purchases on the site. The functionality will also be limited and you may not be able to access certain parts of our service.

If you only allow session cookies, our website will still work. You may in that case still see all products and read all the information. If you choose not to allow session cookies from our site, you will not be able to add any item to your cart or make an order.

Third-party cookies

Lekmer works with several other third-party suppliers on babyshop.com which set their own cookies. Information that is collected from these cookies will be shared with Lekmer but can also used for other purposes. Each third-party supplier controls and is responsible for the delivery of these mentioned services.

Third-party cookies are managed via a common tool - Google Tag Manager.

Below is a list of sites that use cookies to control the advertising and collect statistics as the basis for reimbursement of advertising.

Lekmer manages these partnerships, governed by agreements with each party.

Third-party cookies

Purpose

Duration

Google Analytics

Marketing

 

OpenX

Marketing

 

DoubleClick

Marketing

 

Yahoo Ad Exchange

Marketing

 

Rubicon

Marketing

 

Criteo

Marketing

 

Bing Ads

Marketing

 

Outbrain

Marketing

 

Advertising.com

Marketing

 

Index Exchange

Marketing

 

AppNexus

Marketing

 

Live Ramp

Marketing

 

Google AdWords Conversion

Marketing

 

Pulse Point

Marketing

 

DoubleClick Floodlight

Marketing

 

Pubmatic

Marketing

 

SMART AdServer

Marketing

 

Trade Desk

Marketing

 

Adform

Marketing

 

Improve Digital

Marketing

 

Taboola

Marketing

 

Drawbridge

Marketing

 

Share Through

Marketing

 

Ve Interactive

Marketing

 

Baidu Ads

Marketing

 

Smaato

Marketing

 

YieldMo

Marketing

 

BidSwitch

Marketing

 

Facebook Custom Audience

Marketing

 

Google Dynamic Remarketing

Marketing

 

SmartClip

Marketing

 

DoubleClick Ad Exchange

Marketing

 

Google AdWords UserList

Marketing

 

Zopim

Customer Interaction

 

Google Tag Manager

Tools

 

Google Analytics

Web analytics

 

Crazy Egg

Web Analytics

 

YahooAnalytics

WebAnalysis

 

Yandex.Metrix

Web Analytics

 

ADTECH

Web Analytics

 

Optimizely

Web Analytics

 

Pingdom

Web Analytics

 

Divvit

Web Analytics

 

GA Audiences

Web Analytics

 

Facebook Connect

Social Media

 

How to disable cookies


If you do not accept the use of cookies, you can configure your browser so that cookies are not downloaded to your computer. Temporary cookies are necessary to navigate the Lekmer website. The site will not work as intended if session cookies are not accepted.

If you do not want these sites to collect anonymous data from you via third-party cookies, you can either block third-party cookies in your browser or unsubscribe from the registration of third-party cookies from each site.

Fortrydelsesret

Som kunde har du altid 14 dages fortrydelsesret i overensstemmelse med gældende lov om e-handel. Dette betyder at du som kunde har ret til at fortryde dit køb ved at informere Lekmer om dette indenfor 14 dage fra det tidspunkt du modtog din bestilling (fortrydelsesfristen) på posthuset eller via anden postservice. Meddelelsen skal gives ved at maile [email protected] eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. Varen skal sendes retur inden 14 dage regnet fra den dato hvorpå du meddelte Lekmer at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesfristen. Produktet skal returneres forsvarligt indpakket i god stand.

Hvis du som kunde har håndteret produktet i større udstrækning end nødvendigt for at sikre dets egenskaber eller funktion og det har ført til at den returnerede vares værdi er formindsket har Lekmer ret til at fratække den sum der modsvarer varens formindskede værdi fra tilbagebetalings beløbet. Reduktion af værdien bedømmes fra sag til sag.

Fortrydelsesret eller ombytningsret gælder ikke babybeskytter selestol selepude hjelme og cykelstole hvis emballagen er brudt. Skjulte skader på den type produkter kan medføre at produktet ikke opfylder de gældende sikkerhedskrav og derfor kan ombytning eller returnering kun gøres hvis emballagen er ubrudt.

Fortrydelsesret eller ombytningsret gælder heller ikke varer med brudt forsegling der ikke kan leveres tilbage på grund af sundheds- elller hygiejniske grunde som f.eks. undertøj, kosmetiske produkter og ammeindlæg.

Returnering

Alle varer der sendes retur skal være pakket godt og forsvarligt ind. Returnér alle artikler i originalemballagen med eventuelle mærkesedler og sørg for at originalemballagen ikke bliver beskadiget. Du må ikke klæbe klistre eller tape noget fast direkte på produktets originalemballage.

Sådan håndterer du enklest din returforsendelse:

  1. Udfyld retursedlen med varens artikelnummer, benævnelse, antal, returkode samt eventuelle kommentarer for de produkter du vælger at returnere.
  2. Læg returseddelen i pakken.
  3. Luk pakken til med tape og vær omhyggelig med indpakningen.
  4. Indlevér pakken på posthuset eller dit indleveringssted.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for store produkter samt produkter som vejer mere end 20 kg, f.eks. større møbler, visse barnevogne etc.

Returnering med Lekmers returetiket koster 79 kr. uanset vare. Hvis du selv ønsker at betale for returforsendelsen skal du informere Lekmer om dette så du ikke debiteres en ekstra omkostning for returnering.

 

Returnering Pakketilbud

Hvis du har købt flere varer via et så kaldt pakketilbud eller "køb 3, betal for 2", så skal samtlige produkter returneres i tilfælde af en returnering. Man kan ikke returnere enkelte varer, fordi det drejer sig om pakketilbud. Man kan imidlertid bytte til en anden størrelse. Dette gøres med den vedlagte returseddel. Drejer det sig om en reklamation af en vare, bedes du venligst kontakte kundeservice.

OBS! Det er dig som kunde der har det økonomiske ansvar for at din returforsendelse kommer frem til os. Sørg for at notere pakkens kolli-ID og få en kvittering.

Ombytning

Vi har altid gratis returfragt ved ombytning af børnetøj, sko, UV-tøj og graviditetstøj. I øjeblikket kan har vi ikke mulighed for at tilbyde ombytte af andre produkter. Tøj/sko kan kun ombyttes til tøj/sko.

Gør således:

  1. Lav en ny ordre på hjemmesiden skriv dit nye ordrenummer på det angivne sted på din returseddel. Du betaler for den nye vare som normalt inkl. fragt (49 DKK) og eventuelle fakturaomkostninger. Når vi så får den første vare i retur tilbage betaler vi dig original beløbet. Hvis du opdager at varen du vil bytte er gået op i pris beder vi dig lave orderen og derefter kontakte kundeservice så hjælper vi dig med prisen.
  2. Udfyld retursedlen med artikelnummer benævnelse antal og returkode for hvert produkt som du vil bytte.
  3. Læg returseddelen i pakken.
  4. Luk pakken til med tape. Vær omhyggelig med indpakningen.
  5. Indlevér pakken på posthuset eller dit indleveringssted.
 

OBS! Det er dig som kunde der har det økonomiske ansvar for at din returforsendelse kommer frem til os. Sørg for at notere pakkens kolli-ID og få en kvittering.

Alle varer der returneres til os skal være forsvarligt emballerede og omhyggeligt pakket ind. Returnér alle artikler i originalemballagen med eventuelle mærkesedler og sørg for at varens originalemballage ikke bliver beskadiget. Du må ikke klistre klæbe eller tape noget direkte på produktets originalemballage.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du vil reklamere over en vare.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget står vi for den eventuelle returfragten. Venligst kontakt kundeservice for udlevering af returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.

Visse af Lekmers produkter kan være dækket af garantier. Information om garantiperiode og særlige garantibetingelser for hvert produkt er angivet på Lekmer.dk. Produktgarantier vil kun dække originale fremstillingsdefekter og dermed ikke fejl opstået ved eller efter individuelle ændringer af produktets funktion og udseende fx ombygning opgradering eller anden konfiguration af produktet. Din ordrebekræftelse udgør garantibeviset.

Varen sendes til:

Lekmer
Norra Stigamovägen 4
SE-555 92 Jönköping

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

365 dages åbent køb

Som kunde hos Lekmer har du 365 dages åbent køb på produkter der ligger i ubrudt originalemballage. Hvis produktet ikke er særligt indpakket men leveres løst liggende i pakken skal samtlige mærker klistermærker etiketter etc. blive siddende på produktet. Produktet skal returneres i helt uforandret stand og må ikke være brugt.

365 dages åbent køb gælder ikke sikkerhedsprodukter som kan miste sin funktion uden synlige skader eller produkter der har en begrænset holdbarhed eller som klassificeres som hygiejneprodukter. Produkteter der leveres fra et andet lager end Lekmers er også undtaget fra 365 dages åbent køb.

Returgaranti i forbindelse med graviditet & fødsel

Lekmer yder garanti på alle babyprodukter i forbindelse med graviditet og fødsel. Skulle det ulykkelige ske at graviditeten eller fødslen ikke forløber som forventet kan du returnere alle babyprodukter i op til to uger efter fødslen. For at kunne indfri denne returgaranti skal produkterne være ubrugte og du skal kunne fremvise lægeerklæring. Produkterne skal returneres i originalemballagen.

Fejlleveret eller savnet vare

Hvis du savner en vare eller har modtaget et produkt du ikke har bestilt så bedes du rette henvendelse til Lekmers kundeservice indenfor 5 dage efter du har modtaget din pakke. Fortæl hvilken vare der savnes eller hvad der eventuelt er fejlleveret og Lekmers kundeservice vil hjælpe dig.

Beskadiget vare

Det er dig som kunde der har ansvar for at pakke din leveranse ud og kontrollere at produkterne i din pakke er fejlfrie. Dette skal gøres indenfor 3 dage fra den dag du modtog pakken.

Hvis pakken er beskadiget ved levering skal dette anmeldes direkte til dit udleveringssted eller transportfirmaet der leverer din pakke. Indsend din fejlanmeldelse inden der er gået 3 dage til Lekmers kundeservice der vil hjælpe dig.

Fragten udgør 49 kroner indenfor Danmark. Fragtfri levering gælder ved bestillinger på en samlet værdi der overstiger 1.000 kr. og inkluderer eventuelle rabatchecks værdikuponer rabatkoder og/eller gavekort.

Find dit nærmeste udleveringssted her: https://www.bring.dk/kort

Levering

Vi leverer kun til Danmark (ikke til Færøerne eller til Grønland). Hvis du bestiller til et land udenfor Danmark forbeholder vi os retten til at annullere din ordre. Leveringstiden vil normalt være 2-5 arbejdsdage indenfor Danmark. Ved store kampagner og før/efter større helligdage kan leveringstiden være op til 7 hverdage. Varer der ikke er på lager kan normalt ikke bestilles.

Alle leverancer sker efter advisering. I forbindelse med udlevering/levering af produkterne skal du alltid kunne fremvise legitimation. Kun den person hvis navn står på pakken kan hente den på posthuset eller udleveringsstedet. Hvis du ønsker at ændre modtagernavn leveringsadresse eller at lade pakken ligge i længere tid på dit udleveringssted (ifald dette er muligt) tillægges et gebyr på 200 kr.

For at pakken ikke skal blive returneret skal den afhentes inden 14 dage.

Leveringsalternativer

Bring Danmark PickUp Parcel

Gælder bestillinger der vejer under 20 kg. Forsendelsen vil ankomme til det nærmeste postudleveringssted/posthus. Du vil modtage en advisering med information om hvor du kan hente pakken. Pakken skal hentes indenfor 14 dage ellers vil den blive returneret.

Fejlleveret eller savnet vare

Hvis du savner en vare eller har modtaget et produkt du ikke har bestilt så bedes du rette henvendelse til Lekmers kundeservice indenfor 5 dage efter du har modtaget din pakke. Fortæl hvilken vare der savnes eller hvad der eventuelt er fejlleveret og Lekmers kundeservice vil hjælpe dig.

Beskadiget vare

Det er dig som kunde der har ansvar for at pakke din leveranse ud og kontrollere at produkterne i din pakke er fejlfrie. Dette skal gøres indenfor 3 dage fra den dag du modtog pakken.

Hvis pakken er beskadiget ved levering skal dette anmeldes direkte til dit udleveringssted eller transportfirmaet der leverer din pakke. Indsend din fejlanmeldelse inden der er gået 3 dage til Lekmers kundeservice der vil hjælpe dig.

1. Baggrund

Disse generelle vilkår og betingelser (de "Generelle betingelser") gælder når du som forbruger ("Kunden") afgiver en ordre via lekmer.dk og relaterede sider ("Webstedet"). Aftalen er indgået mellem dig og Lekmer AB registreringsnr 556698-8035 Sveavägen 151 3 tr SE-113 46 Stockholm Sweden (”Lekmer”).. Detaljerede kontaktoplysninger og anden information om Lekmer er angivet på webstedet. De generelle betingelser gælder kun for kunder der er forbrugere.

Kunden skal være mindst 18 år gammel for at bestille via Webstedet. I henhold til dansk lovgivning accepterer Lekmer ikke kreditkøb fra personer som er under 18 år gamle. Lekmer forbeholder sig ret til at afvise eller ændre en Kundes ordre (fx hvis Kunden har oplyst ukorrekte persondata og/eller har registrerede tilfælde af manglende betaling af gæld).

Lekmer vil ikke være ansvarlig i tilfælde hvor et produkt er udsolgt eller for billeder eller typografiske fejl på Webstedet fx fejl i produktbeskrivelsen eller tekniske specifikationer unøjagtige priser og prisjusteringer (såsom ændrede priser fra leverandører valutaændringer) eller ukorrekte oplysninger med hensyn til om et produkt er på lager. Lekmer er berettiget til at rette sådanne fejl når som helst samt ændre eller opdatere sådanne oplysninger. Hvis der er oplyst en fejlagtig pris for et produkt som Kunden har bestilt vil Lekmer naturligvis underrette Kunden om dette og afvente Kundens accept af den ændrede pris inden Lekmer fortsætter behandling af ordren. Alle billeder på Webstedet må kun betragtes som illustrationer. Sådanne illustrationer garanterer ikke en gengivelse af det antal produkter Kunden vil modtage eller produktets nøjagtige udseende funktion eller oprindelse. Lekmer er ikke ansvarlig for nogen oplysninger fremsat af tredjeparter på Webstedet.

Webstedet og alt dens indhold ejes af Lekmer eller dennes licensgivere. Oplysningerne er beskyttet af intellektuel ejendomsret og markedsføringslovgivning. Dette betyder at varemærker virksomhedsnavne produktnavne billeder og grafik design layout og information om produkterne tjenesteydelserne og andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra Lekmer.

2. Kontrakter og ordrer

For at kunne afgive en gennem Webstedet skal Kunden acceptere de Generelle betingelser. Ved at acceptere de Generelle betingelser forpligter Kunden sig til at overholde de Generelle betingelser i deres helhed og godkender at vedkommende har læst oplysningerne om persondata og cookies og giver sit samtykke til Lekmers persondatapolitik.

Lekmer opfordrer Kunden til at gemme ordrebekræftelsen til eventuel fremtidig henvendelse til Lekmers kundeservice angående ordren. Hvis ordren annulleres vil Lekmer refundere enhver betaling til Kunden eller som dennes betalings- eller kreditkortudbyder har gennemført i forbindelse med ordren.

3. Kundeoplysninger osv.

Når Kunden gennemfører en bestilling vil Kunden blive anmodet om at oplyse visse persondata. Kunden bekræfter at de angivne oplysninger er korrekte og fuldstændige samt ansvarlig for enhver fejl i de angivne oplysninger. Information om Lekmers behandling af persondata er beskrevet i Lekmers persondatapolitik.

4. Priser gebyrer og betaling

Alle priser er angivet i danske kroner og inkluderer moms. Priserne inkluderer ikke betalings- og forsendelsesgebyrer som er oplyst separat.

Betalingsmuligheder; Visa, Mastercard, Qliro faktura.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Efter fakturering eller delvis betaling kan Lekmer eller dennes partnere indhente en kreditrapport hos en tredjepart. I sådanne tilfælde vil du blive oplyst derom. Lekmer forbeholder sig ret til ikke at tilbyde alle betalingsmetoder på alle tidspunkter eller ændre betalingsmetode hvis Kundens valgte betalingsmetode ikke fungerer uanset årsag på tidspunktet for gennemførsel af ordren. Bemærk venligst at begrænsningerne for tilgængelige betalingsmetoder er beskrevet på Webstedet.

5. Særlige tilbud

Lekmer kan fra tid til anden tilbyde særlige tilbud på Webstedet der kan være underlagt mere favorable betingelser end dem der er angivet i de Generelle betingelser fx med hensyn til betaling eller forlænget fortrydelsesret. Sådanne betingelser vil gælde for varigheden af det særlige tilbud og for de specifikke produkter angivet af Lekmer i forbindelse dermed. Lekmer forbeholder sig ret til når som helst at trække sådanne særlige tilbud tilbage. Efter afslutning eller tilbagetrækning af et særligt tilbud vil disse Generelle betingelser gælde uden ændringer. Ethvert tilbud på specifikke produkter på Webstedet er kun gyldige i en begrænset periode og indtil produktet er udsolgt.

6. Levering og forsendelse

Produkter på lager leveres normalt inden for det antal hverdage der er angivet på Webstedet. Medmindre andet er aftalt (fx i forbindelse med reservation af produkter der ikke er på lager) vil produktet leveres inden for 30 hverdage efter Lekmer har bekræftet ordren skriftligt gennem ordrebekræftelsen. Yderligere oplysninger om Lekmers produktlevering og leveringsbetingelserne er angivet her.

Den forventede leveringstid angives i ordrebekræftelsen ved checkout og/eller på den aktuelle produktside på Webstedet. I tilfælde af forsinket levering vil Lekmer meddele dig herom og vil fortsat monitorere ordren. Medmindre andet er udtrykkeligt aftalt og hvis en levering er forsinket mere end 30 hverdage og dette ikke er forårsaget af dig som Kunde er du berettiget til at annullere købsordren.

Hvis en pakke skal opsamles på en bestemt leveringssted skal Kunden gøre dette inden for det tidsrum angivet på meddelelsen. Pakker skal normalt afhentes personligt med gyldig identifikation og ordrenummer. Kunden vil modtage en leveringsmeddelelse der angiver hvor og hvornår pakken skal hentes eller modtages. Meddelelsen kan være sendt som e-mail almindelig post eller via telefon eller sms hvis Kunden har oplyst et mobilnummer. Lekmer er berettiget til at opkræve Kunden et gebyr på 300 kr hvis pakken ikke afhentes.

7. Fortrydelsesret

Når Kunden køber et produkt på Webstedet har vedkommende 14 dage til at fortryde købet i henhold til den gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Dette betyder at Kunden har ret til at fortryde et køb ved at give Lekmer meddelelse derom inden for 14 dage fra det tidspunkt Kunden eller dennes repræsentant har modtaget det bestilte produkt (fortrydelsesperiode). Fortrydelsesretten gælder ikke for følgende typer produkter:

(a) produkter fremstillet iht. Kundens specifikationer eller med en anden tydelig personliggjort karakter
(b) produkter med brudte forseglinger der ikke kan returneres pga. sundheds- eller hygiejnemæssige årsager (fx undertøj kosmetik badetøj hårtørrere og lignende produkter barbermaskiner elektriske tandbørster vægte elektriske varmepuder og fodbade)
(c) lyd- eller billedoptagelser (fx cd'er) eller computersoftware hvorpå forseglingen er brudt efter levering
(d) digtialt indhold der blev leveret på anden vis end som et håndgribeligt produkt (fx. computerprogrammer applikationer spil musik videoer eller tekster som er leveret via download eller streaming).

Ved at acceptere de generelle betingelser godkender og accepterer Kunden at fortrydelsesretten ikke gælder for digitalt indhold leveret på anden måde end som et håndgribeligt produkt. Hvis Kunden bestiller et produkt for hvilket fortrydelsesretten ikke gælder vil vedkommende blive oplyst tydeligt derom. Hvis et produkt er forseglet må Kunden ikke bryde forseglingen hvis vedkommende ønsker at bruge sin fortrydelsesret. Fortrydelsesretten forfalder hvis Kunden bryder forseglingen. En forsegling omfatter også enhver teknisk forsegling (fx et serienummer).

Hvis Kunden ønsker at fortryde et køb skal Kunden inden udløbet af fortrydelsesperioden sende en klar meddelelse herom til Lekmer i henhold til disse anvisninger. Lekmer henstiller til at Kunden oplyser navn adresse og andre relevante oplysninger fx ordrereference fakturanummer og navnet på produktet i meddelelsen for at undgå fejl og forsinkelser. Hvis Kunden foretrækker at ikke bruge ovenstående alternative meddelelse kan vedkommende bruge standardskemaet se www.retsinformation.dk.

Hvis Kunden bruger sin fortrydelsesret skal vedkommende betale for returneringsomkostningerne og er ansvarlig for produktets tilstand fra Kundens modtagelse af produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres inden for 14 dage efter Lekmer blev meddelt om fortrydelsen. Produktet skal forsendes omhyggeligt pakket ind i god tilstand. Alle returneringer skal sendes til Lekmer i henhold til de metoder og anvisninger der er beskrevet på Webstedet og som du kan se her. Lekmer kan i visse situationer tilbyde gratis returnering for visse produkter. Hvis der gælder gratis returnering er dette angivet på den pågældende side for produktet på Webstedet.

Hvis kunden har håndteret produktet i større udstrækning end nødvendigt for at sikre dets egenskaber eller funktion og det har ført til at den returnerede vares værdi er formindsket har Lekmer ret til at fratække den sum der modsvarer varens formindskede værdi fra tilbagebetalings beløbet. Reduktion af værdien bedømmes fra sag til sag.

Når Kunden fortryder sit køb vil Lekmer refundere det beløb Kunden har betalt for produktet inklusive originale forsendelsesomkostninger (men ikke returneringsomkostningerne). Alle yderligere forsendelsesomkostninger som følge af at Kunden vælger en anden levering end standardleveringen tilbudt af Lekmer dækkes ikke af refunderingen. Lekmer er berettiget til at fratrække ethvert beløb der skal refunderes svarende til værdiforringelsen af produktet sammenlignet med produktets oprindelige værdi hvis og i det omfang værdiforringelsen er forårsaget af at Kunden har håndteret produktet i større omfang end nødvendigt for at bestemme dets funktion og egenskaber.

Lekmer vil refundere beløbet uden unødig forsinkelse dog ikke senere end 14 dage fra den dato hvor Lekmer har modtaget Kundens meddelelse om fortrydelse. Dog gælder at Lekmer kan forsinke tilbagebetalingen indtil Lekmer har modtaget produktet eller Kunden har fremvist bevis for at produktet er returneret fx ved forsendelsesbevis. Tilbagebetaling vil blive overført til Kunden via Kundens valgte betalingsmetode medmindre andet er aftalt eller hvis der indsigelse mod en sådan tilbagebetaling.

8. Garanti reklamation og klager

Visse af Lekmers produkter kan være dækket af garantier. Information om garantiperiode og særlige garantibetingelser for hvert produkt er angivet på Webstedet eller i disse Generelle betingelser. Produktgarantier vil kun dække originale fremstillingsdefekter og dermed ikke fejl opstået ved eller efter individuelle ændringer af produktets funktion og udseende fx ombygning opgradering eller anden konfiguration af produktet. Kundens ordrebekræftelse udgør garantibeviset.

Den almindelige reklamationsret gælder for produkter der er defekte i henhold til den gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Enhver Kunde der ønsker at anvende deres reklamationsret for et bestilt produkt skal kontakte Lekmer snarest muligt efter opdagelse af defekten via kontaktoplysningerne angivet på Webstedet. Meddelelser om reklamation der er indsendt inden for to måneder efter Kunden har opdaget defekten vil altid betragtes som rettidigt indleveret. Kunden har ret til at reklamere over produkter der er købt på Webstedet inden for en periode på 2 år efter modtagelse af produktet.

Lekmer vil betale for returneringsomkostningerne for alle godkendte reklamationer.

Når et produkt over hvilket der er reklameret returneres og Lekmer godkender reklamationen vil Kunden blive refunderet i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Lekmer stræber efter at refundere inden for 30 dage efter Lekmer har modtaget reklamationen men dette kan forsinkes afhængigt af produktet. Lekmer forbeholder sig ret til at afvise enhver reklamation hvis produktet i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning viser sig ikke at være defekt. For mere information om dine rettigheder se venligst www.forbrug.dk.

9. Links

Lekmer kan oplyse links til andre websteder uden for Lekmers kontrol og andre websteder uden for Lekmers kontrol kan oplyse links til Webstedet. Selv hvis Lekmer forsøger at sikre at Lekmer kun oplyser links til websteder som implementerer databeskyttelses- og sikkerhedsbestemmelser iht. Lekmers persondatapolitik er Lekmer ikke ansvarlig for beskyttelsen eller fortroligheden af information eller personoplysninger som Kunden oplyser på andre websteder. Kunden bør være forsigtig og læse de persondatabestemmelser der gælder for det pågældende websted.

10. Force Majeure

Lekmer er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaget af omstændigheder uden for Lekmers kontrol fx strejke krig brand lynnedslag terroristangreb ændringer i bekendtgørelse tekniske problemer defekter i strøm-/tele-/computerkommunikationer eller anden kommunikation og defekter eller forsinkelser i tjenesteydelserne leveret af underleverandører pga. ovenstående omstændigheder. Sådanne omstændigheder skal medføre skadeserstatning og andre midler. Hvis sådanne omstændigheder opstår skal Lekmer informere Kunden om dette både ved begyndelsen og afslutningen af perioden for den aktuelle situation. I situationer der har varet længere end to måneder er både Kunden og Lekmer berettiget til at annullere købet med øjeblikkelig virkning.

11. Ændringer af de Generelle betingelser

Lekmer forbeholder sig ret til at ændre disse Generelle betingelser når som helst. Enhver ændring af disse Generelle betingelser vil blive offentliggjort på Webstedet. Ændringer vil træde i kraft når Kunden har accepteret de generelle betingelser (i forbindelse med et nyt køb eller ved browsing på Webstedet) eller som alternativ 30 dage efter Lekmer har informeret Kunden om ændringerne. Dog gælder at Lekmer anbefaler at Kunden regelmæssigt holder sig opdateret på Webstedet for at være bekendt med enhver ændring af de Generelle betingelser. Eventuelle ændringer gælder ikke for allerede indgåede købsaftaler.

12. Uadskillelighedsprincippet

Hvis nogen af denne aftales bestemmelser kendes ugyldig eller uhåndhævelig af en bemyndiget domstol myndighed eller voldgiftsret vil resten af den pågældende bestemmelse eller alle øvrige bestemmelser fortsat være gyldige og håndhævelige i det fulde omfang tilladt under gældende lov. Enhver bestemmelse der kendes ugyldig eller uhåndhævelig vil blive erstattet med relevant juridisk vejledning og rådgivning.

13. Gældende lovgivning og tvistbilæggelse

13.1 Enhver tvist skal primært løses i fælles forståelse med Lekmers kundeservice.

13.2 Hvis en tvist ikke kan løses i fælles forståelse med Lekmers kundeservice, kan du som kunde henvende dig til Forbrugerklagenævnet, som du finder mere information om på www.forbrug.dk. Du kan også indgive klager direkte online via EU-kommissionens platform for mægling i tvister, som du finder via følgende link http://ec.europa.eu/consumers/odr. Indgiver du en klage via denne platform, videresendes din sag automatisk til rette nationale ansvarigt tvistløsningsorgan. Dette mæglingsorgan tager siden kontakt med os og forsøker at løse tvisten uden at indblande domstolene. Ved en eventuel tvist følger Lekmer afgørelser fra ARN eller tilsvarende tvistløsningsorgan.

13.3 Tvist vedrørende tolkningen eller anvendelsen af disse Vilkår skal tolkes i følge svensk lov og afgøres ifølge punkt 13.2 herover eller i sidste instans af almindelig domstol.

14. Klageadgang

Enhver klage skal primært løses i fælles forståelse med Lekmers kundeservice. Hvis en klage ikke kan løses i fælles forståelse, kan du klage over dit køb, ved at rette henvendelse til [email protected] Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionensonline klageportal her -http://ec.europa.eu/odr
Indgiver du en klage via denne platform, videresendes din sag automatisk til rette nationale ansvarligt tvistløsningsorgan. Dette mæglingsorgan tager siden kontakt med os og forsøger at løse tvisten uden at indblande domstolene. Ved en eventuel tvist følger Lekmer afgørelser fra ARN eller tilsvarende tvistløsningsorgan.
Tvist vedrørende tolkningen eller anvendelsen af disse Vilkår skal tolkes i følge dansk lov.


Disse Betingelser er udarbejdet af Lekmer den 01-03-2017

Vil du i kontakt med vores kundeservice? Klik her

Lekmer - Legetøjsbutikken på nettet

Lekmer.dk er nordens største netbutik for børnefamilien med alt til alle børn. På Lekmer.dk finder i legetøj børnetøj babyprodukter barnevogne autostole børneværelsesindretning og spil til rette pris.

Lekmer er en legetøjsbutik på internettet til alle børnfamilier. Lekmer AB er Sveriges førende legetøjsbutik på internettet og har som ambition at blive den førende på det Nordiske marked på: legetøj børne-og babyartikler spil underholdning børnemode og børnetøj. Lekmer efterstræber god kundeservice hurtige leveringeringer trygge og populære produkter til de rigtige priser.

Lekmer blev grundlagt januar 2006.

Lekmer har sit hovedkontor i Stockholm og lager i Jönköping. Lekmer leverer idag legetøj børne- og babyartikler spil underholdning børnemode og børnetøj til hele Norden.
 

1. GENERAL

Lekmer protects your personal privacy and takes measures to ensure that your personal data is protected when using our services. Below is our policy regarding integrity ("Integrity Policy") that determines how Lekmer AB, CIN 556698-8035, BOX 29098, 100 52 Stockholm, Sweden, [email protected] ("Lekmer/we") is using, processing and protects your personal data. The Integrity Policy is applicable when Lekmer is providing services and products related to purchase, service matters and other contact with Lekmer.

Parts of the Integrity Policy also applies to the processing of personal data for persons who consents to customized marketing services ("Subscriber").

2. WHO IS RESPONSIBLE FOR YOUR PERSONAL DATA?

Lekmer is the data controller and has the following contact information:

Via mail: Lekmer AB, BOX 29098, 100 52 Stockholm, Sweden

Phone: +46 10 750 24 14

Email: [email protected]

Lekmer intends to process all personal data in a legal, open and fair manner in accordance with applicable law (including the European Union General Data Protection Regulation 2016/679 of 27 April 2016).

3.     WHEN DO WE PROCESS YOUR PERSONAL DATA?

As a customer at Lekmer, we process your personal data when you make a purchase on Lekmer’s website, use Lekmer’s support, visit Lekmer’s website or otherwise contact Lekmer. The purposes of Lekmer’s processing of personal data are specified in section 5.

As a Subscriber at Lekmer we process personal data about you. All personal data is specified in section 4.

Lekmer also collects and updates address information through third party services, such as Klarna and Qliro, for address updates.

 

4. WHAT PERSONAL DATA DO WE COLLECT AND PROCESS?

Purpose

Legal basis

Types of personal data

Type of processing

Automated decision-making

Storage period

Obligations in connection to order/purchase

Performance of contract

Processing of personal data is required for Lekmer’s fulfilment of obligations in connection with order/purchase. The absence of personal data means that Lekmer cannot fulfil its obligations and may be forced to refuse the purchase.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Credit data

Information regarding purchase

Delivery (including contact in connection to the delivery)

Identification

Handling of payments (including any obtaining of credit data and analysis of payment solutions)

Handling of complaints and warranty matters.

No

Performance of purchase agreement (including delivery and payment) and 36 months thereafter for the purpose of handling any complaints and warranty matters

Fulfil Lekmer's legal obligations

Statutory requirement

Processing of personal data is required by law. The absence of personal data means that Lekmer cannot fulfil its obligations and may be forced to refuse the purchase.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Credit data

Information regarding any defects/complaints

Handling necessary to fulfil Lekmer's legal obligations by law, judgment or public authority decision (such as the Accounting Act and Product Liability Rules and Product Safety)

No

In accordance with the statutory requirement

Segmented marketing of Lekmer’s goods via email, phone or SMS / MMS

Legitimate interest

The processing is necessary to satisfy Lekmer's legitimate interest in certain marketing.

Name

Age

Sex

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Purchase history

Purchase and user generated data

Sending newsletters with information and offers

Simplify the use of Lekmer services (e.g. by saving favourites and thus facilitating future purchases or reminding you of items forgotten in the digital shopping cart)

Personal communication based on your behaviour through Lekmer media

No

Performance of purchase agreement (including delivery and payment) and 36 months thereafter for the purpose of giving more offers from Lekmer.

Customised offers as well as targeted communication via mail, email, phone or SMS / MMS

Consent

Processing takes place after obtaining consent for certain customised marketing.

Name

Age

Sex

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Purchase history

Purchase and user generated data

Specified customer choices regarding communication channels.

Personalised marketing (e.g. relevant product recommendations, presentation of specific benefits and offers, and other similar actions)

Analysis of your personal data is done at the individual level. The analysis is the basis for Lekmer's communication with you and the offers, benefits and information sent to you

Yes

Until the consent is revoked

Manage customer service issues

Legitimate interest

The processing is necessary to meet your and Lekmer's legitimate interest in customer service.

Name

Address

Email

Phone number

Payment history

Payment details

Purchase history

Correspondence

Any defects / complaints

Communication and response of any questions to our customer service

Identification and investigation of possible complaints and support cases

No

Until the matter is closed

Implementation and handling of competitions and / or events

Consent

Processing takes place after obtaining consent for processing personal data for handling competitions and / or events.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone

Information regarding competition entries

Information regarding event evaluations

Contact before and after competitions or events where you participated (e.g. notifications, questions or evaluations)

Identification

Selection of winners

Provision of possible winnings

No

Meanwhile the competition / event and stages in connection thereto are in progress

Evaluation, development and improvement of Lekmer’s services, products and systems

Legitimate interest

The processing is necessary to satisfy your and Lekmer's legitimate interest in the evaluation, development and improvement of Lekmer’s services, products and systems.

Age

Sex

City

Correspondence / feedback about Lekmer’s products

Purchase and user generated data

Technical data (e.g. language setting, IP address, browser settings, operating system, screen resolution and platform)

Information about your integration with Lekmer

Adaptation of services

Development of information for improving commodity and logistics flows (e.g. forecasting of purchases, inventories and deliveries)

Development of information regarding development and improvement of Lekmer's product range

Development of information for the development and improvement of Lekmer’s resource efficiency

Development of information for planning of establishments

Offer the opportunity to influence product range

Development of information for the improvement and development of IT systems

Personal data analyses are made through segmentation of customers and made on an aggregated level using unidentified or pseudonymised data

No

36 months from collection

Prevent, avoid and investigate crimes against Lekmer as well as prevent abuse of Lekmer services

Statutory requirements and legitimate interest

1) The processing of personal data subject to statutory requirements.

2) The processing is necessary to satisfy your and Lekmer's legitimate interest in preventing, avoiding and investigating crimes as well as preventing abuse of Lekmer services.

Social security number or national ID

Video recordings from camera surveillance

Purchase and user generated data

Technical data (e.g. language setting, IP address, browser settings, operating system, screen resolution and platform)

Information about your integration with Lekmer

Prevent and investigate possible fraud / legal offense

Prevent harassment, junk mail, phishing, or other actions prohibited by law or Lekmer’s terms

Protection and improvement of IT environment

No

36 months from collection

Administration of customer profile

Legitimate interest

The processing is necessary to satisfy your and Lekmer's legitimate interest in managing your customer profile and facilitating you to use your rights to modify, delete, limit your stored personal data and data portability.

Name

Social security number or national ID

Address

Email

Phone

Payment history

Payment details

Purchase history

Purchase information

Username and password

Settings regarding your profile and your personal choices

Enable login

Ensure identity

Allow you to change, delete and restrict the storage of personal data

Ensure correct and updated personal data

Offer access to purchase and payment history

Managing your customer choices

No

36 months from collection

When Lekmer processes personal data based on a balance of interest, we have assessed that our interest in processing personal data outweighs the privacy violation that the processing may imply, partly because the processing is limited and that the data subject can contact Lekmer and at any time have its data deleted. Lekmer never processes sensitive personal data based on a balance of interest and does not perform automated decision making without your consent.

When Lekmer processes personal information with the consent of you, your consent must be voluntary, specific, informed and imply unambiguous consent to be considered as legal basis. If you have given your consent to Lekmer, you are entitled to withdraw it at any time.

5. PROFILING

For Subscribers, Lekmer may process personal data through profiling. Such profiling is done with your consent. You can revoke your consent at any time.

Profiling means that we analyse information about how you use our website, what products, services and offers you have shown interest in, information about your purchases, which of our newsletters you have interacted with, if you have signed up for any of our events and information about your account. We do this to provide you with offers we think is suitable for you and to invite you to events we think you are interested in.

You are entitled to object to such profiling at any time. Any objection may be emailed to [email protected] Upon receiving your notification, Lekmer will stop processing your personal data for this purpose.

6. ACCESS TO STORED PERSONAL DATA

Lekmer may disclose personal data to other companies that are part of the same group as Lekmer, as well as to partners to fulfil our commitments and the purposes mentioned above. Our partners are: Panagora, Daniel Jernström, QlickView, Element Logic, PerfectIT, Unifaun, Posti, PostNord, Budbee, UPS, Shipwallet, Hörby Bruk, Captech, Leggodt, Pragma, NSH Nordic, Zendesk, Xcally, Relation Desk, Netigate, PayPal, Qliro, Nets/DIBS, Trustly, Klarna, Customer Value, Rule, Preglife, Google, Forward3D, Lifeler, Nosto, TradeDoubler, Criteo, Facebook, Hojtar, Sitegainer, Disqus, Yandex, vk.com, Sogou, Baidu, Microsoft, Naver, Affiliate Window, CrazyEgg, Datafeedwatch, Wordpress, Relex, Redeal och Veinteractive.

Data forwarded to third parties is only used to provide the abovementioned services to you, such as freight forwarders in the field of delivery of goods, media agencies for distribution of marketing and credit reporting or debt collection agencies for credit reporting, identity checks and debt collection.

We never transfer your personal data for marketing purposes conducted by third parties outside the Lekmer Group and our partners. We will neither sell your personal data to third parties without your permission. Lekmer may disclose your personal data if it is necessary to comply with applicable laws or government requirements, to safeguard Lekmer's legal interests or to detect, prevent or notice fraud and other security or technical issues.

Lekmer always strives to store personal data within the EU/EEA. The data may be transferred and processed in a non-EU/EEA country (third country). Transfers made are made to the United States, for Google Analytics (analysis) and Zendesk (customer service). Any transfer is made in accordance with applicable legislation and persons subject to the transfer will be notified.

7. HOW DO WE PROTECT YOUR PERSONAL DATA?

We have taken technical and organizational measures to protect your data from loss, manipulation and unauthorized access. We are continuously adjusting our security measures in accordance with the progress and developments in the technical field. To make card purchases as secure as possible, all data is sent in an encrypted form. This means that the information is transmitted via a secure connection and that your personal data cannot be read by third parties. For card purchases, we collaborate with an authorized payment agent that helps us to instantly check with the bank that the card is valid for purchase. Our payment agent processes your card details in accordance with the international security standard PCI DSS developed by VISA, MasterCard, Diners, American Express and JCB card companies. This means that the security is very high when processing your card details. When you pay by card, we reserve the right to carry out an identity check.

Lekmer may allow third parties to use your personal data for marketing purposes upon request by us to promote our products and services, but we will never allow a third party to use your personal information to conduct their own marketing towards you.

8. WHAT ARE YOUR RIGHTS?

Lekmer will, at your request or on its own initiative, rectify, delete, disassociate or supplement your personal data if the data is found to be incorrect, incomplete or misleading.

As a data subject, you have the right to request:

1.     Access to your personal data. You have the right to have a filing extract or a copy of all personal data Lekmer is processing about you. This right can be used at any time through a written and signed request.

2.     Rectification of your personal data. You have the right to request that Lekmer will correct incorrect or incomplete processed personal data without unnecessary delay.

3.     Deletion of your personal data. You are entitled to request that your personal data is deleted if the storage of data no longer is necessary for the purpose for which it was collected. If there is a statutory requirement to store your personal data or if there are other legitimate reasons why Lekmer must store your data, such as unpaid debts, your personal data cannot be erased. We will end all processing of personal data for other purposes than complying with the legislation.

4.     Restriction of processing. You are entitled to request that your personal data be processed for certain restricted purposes. For example, you may request a restriction when you believe your information is incorrect and you have requested a correction according to the above. While the accuracy of the data is being investigated, its processing will be restricted.

If your personal data is stored at Lekmer, you have the right to data portability. That means the right to, under certain conditions, extract and transfer some of your personal data in a structured, widely used and machine-readable format to another personal data controller.

If Lekmer is processing personal data based on a balance of interest, you have the right to object to such processing. In the case of opposition, Lekmer will continue the processing only if there are more compelling interests to do so.

You may at any time object to your personal data being processed for direct marketing. Lekmer does not process your personal data for direct marketing purposes if you oppose to such processing. Once we have received your objection, we will cease to process your personal data for such marketing purposes. Any objection is sent to [email protected] If you have consented to Lekmer storing and using your personal data for marketing purposes, you may revoke such consent at any time. Such recall may be limited to only part of the processing, such as direct marketing. Any recall is sent to [email protected]

As a data subject, you own the right to file any complaints regarding the processing of your personal data to the Swedish Data Protection Authority.

9. USE OF COOKIES AND OTHER TRACKING TECHNIQUES

Our website uses cookies and other tracking techniques to enhance your online experience. You will find more information about this in our cookie policy. Lekmer uses, among other things, Google's advertising services. You can read more about Google's collection, sharing, and use of data here.

10.   POSSIBLE CHANGES OF Lekmer’S INTEGRITY POLICY

Lekmer reserves the right to make changes to this Integrity Policy at any time. If the Integrity Policy materially changes, then Lekmer will, with reasonable notice, communicate this on its website and/or through email to you.

11.   CONTACT INFORMATION TO THE DATA CONTROLLER

We are protecting our customers' personal data! Do not hesitate to contact us if you have any questions about how we process your personal data, this privacy policy or if you wish to request a filing extract.

Our contact information:

Lekmer AB

BOX 29098

100 52 Stockholm

Sweden

Phone: +46 10 750 24 14

Email: mydata@lekmer.dk

CIN: 556698-8035

 

Come and join our family!

Each day with us should be fun – Don´t Monday it!


We are a fast growing company and are constantly looking for talented people to work in our Stockholm headquarters, our state-of-the-art automated warehouse in Jönköping, our London office and in any of our retail stores in Sweden or Norway. Lekmer is part of The Babyshop Group; including Babyshop.com, Lekmer.se, Alexandalexa.com and 13 physical stores in Norway and Sweden. Babyshop Group is today a leading global omni-channel retailer with a total turnover of 1 billion SEK.

Click here to check out our career page - Come and join our family!