Betaling

Lekmer tilbyder betaling med kort faktura og delbetaling. For at handle mod faktura skal du være fyldt 18 år. Husk, at du skal vælge din folkeregisteradresse som leveringsadresse, hvis du vælger at betale med Qliro Faktura.

Betaling med kort – 0 kr.

Vi accepterer på nuværende tidspunkt VISA og MasterCard. Der tilkommer intet kortgebyr. Vi accepterer kun kort der er udstedt i Danmark. Betaling med kreditkort håndteres af vores betalingspartner DIBS der garanterer hurtig og sikker betaling.

Sådan foregår det:

  • Vælg kreditkort som betalingsalternativ ved kassen. Nu linkes du op til DIBS sikre betalingsserver.
  • Vælg type af kreditkort oplys kortnummer udløbsdato kortets sikkerhedskode (cvc/cvv) samt kortindehaverens navn. Bemærk venligst at ved brug af e-kort skal der angives mindst to måneders gyldighedstid forud for udløbsdatoen.
  • Der gennemføres en kontrol til sikring af at kortoplysningerne stemmer overens og at der er dækning for købet.
  • Købesummen reserveres i første omgang på din konto.
  • Når varerne sendes trækkes beløbet fra din konto og den reserverede sum overføres via DIBS til Lekmer.
  • DIBS der varetager kortoplysningerne opfylder kravene til PCI-DSS.

Betalingsalternativer i samarbejde med Qliro

Når du vælger at betale dit køb med et af de følgende betalingsalternativer accepterer du, at Qliro indsamler og behandler dine personoplysninger. Se Qliros integritetspolicy, hvis du ønsker en nærmere beskrivelse af Qliros behandling af personoplysninger.

Qliro faktura – 29 kr
Køb nu – betal efter leverance!

Hvis du ikke vil betale med kort eller bankoverførsel, kan du vælge Qliro Faktura som betalingsmetode. Ved fakturakøb forbeholder vi os retten til at indhente en kreditoplysning via Qliro AB. Kreditoplysningen påvirker ikke din kreditværdighed og ingen andre kan se den. Indsamling og behandling af dine personoplysninger samt kreditoplysningen er nødvendig for, at vi skal kunne behandle dit ønske om kredit.

Fakturakøb foretages af privatpersoner og betales indenfor 14 dage, regnet fra den dag bestillingen sendes fra vores lager. Fakturaen dateres og sendes med e-mail og skal betales via bankgiro.

For mere information om Qliro Fakura og fuldstændige vilkår klik her.

Qliro Konto og Qliro Afbetaling

Når du vælger at betale dit køb med et af de følgende betalingsalternativer accepterer du, at Qliro indsamler og behandler dine personoplysninger. Se Qliros integritetspolicy, hvis du ønsker en nærmere beskrivelse af Qliros behandling af personoplysninger.

Du kan have et eller flere igangværende delbetalingskøb og Qliro AB sammenstiller dem på en månedsfaktura som sendes til dig. Du kan når som helst i løbet af delbetalingstiden vælge at betale hele din resterende skyld.

Du kan vælge mellem følgende delbetalingsalternativer:
Betalingsmetode 6 måneder 12 måneder 36 måneder Konto
Oprettelsesgebyr 395 DKK 495 DKK 495 DKK 0 DKK
Administrationsgebyr 39 DKK 39 DKK 39 DKK 39 DKK
Årlig rente 0 % 0 % 14,95 % 22,70 %
Effektiv rente ved et køb på 10.000 DKK 23,45 % 18,77 % 29,23 % 35,41 %

Fuldstændige Vilkår

Qliros fuldstændige vilkår for konto og delbetaling finder du her.

Se også Standardiserede Europæiske Forbrugerkreditoplysninger.

 

Værdichecks og – kuponer rabatkoder og gavekort

Hvis værdikuponen rabatkoden eller gavekortet er tilknyttet en betingelse – der kan f.eks. være tale om at du skal handle for et minimumsbeløb eller vælge fra visse produktkategorier for at værdikuponen eller gavekortet skal være gældende - så skal betingelsen herfor være opfyldt. Ugyldige ordrer makuleres fortløbende.

Rabatkoder kan ikke kombineres og gælder ikke fragt- og faktureringsomkostninger. Vi forbeholder os retten til at makulere bestillinger hvor de vilkår der er knyttet til rabatkoden ikke er opfyldt eller hvis en person eller husholdning anvender flere rabatkoder.

I forbindelse med udnyttelse af fortrydelsesretten reklamationsretten eller åbent køb kan du aldrig få et højere beløb tilbage end det du har betalt for produktet. Har du købt flere produkter med en værdikupon rabatkode eller gavekort der giver en rabat på f.eks. 100 kr. fordeles rabatten relativt mellem samtlige produkters værdi. Ved udnyttelse af fortrydelsesretten reklamationsretten eller åbent køb af et specifikt produkt får du produktets værdi tilbage efter rabatten er trukket fra.

Et eksempel:

  1. Du køber fire produkter á 125 kr. per styk til en samlet værdi á kr. 500.
  2. Du får 100 kr. i rabat med en rabatkode. Rabatten fordeles mellem produkterne med 25 kr. per produkt.
  3. Du betaler i alt 400 kr. + eventuelle fragt- og fakturerings-omkostninger.
  4. Du fortryder at du har købt et af produkterne og får 125 kr. -25 kr. tilbage. Altså i alt 100 kr.

 

Realisations- og kampagnevarer

Priser på realisationsvarer (udsalgs-varer) og kampagnevarer er gældende til den angivne udløbsdato. Hvis der ikke er angivet en udløbsdato for udsalg eller kampagner gælder respektive tilbud til varen er udsolgt fra Lekmers lager.

"3-for-2" kampagner gælder kun én gang per køb og gælder altså ikke ”6-for-4” eller ”9-for-6” etc.

Hvad er cookies?

Vores hjemmeside Lekmer.dk indeholder cookies. En cookie eller kage på dansk er en lille tekst-fil som det websted du besøger gemmer på din computer. Cookies bruges på mange websteder for at give besøgende adgang til forskellige funktioner. Informationen i Cookies kan også bruges til at overvåge en brugers surfing.

Der er to typer af cookies. Den ene gemmer i længere tid en fil på din computer. Den anvendes for eksempel til funktioner der fortæller hvad der er nyt på hjemmsiden siden du sidst besøgte webstedet. Den anden type cookie kaldes Sessionscookies. Imens du surfer på en side så gemmes denne cookie midlertidigt i computerens hukommelse. Dette gøres for at bestemte funktioner på hjemmesiden skal fungere Sessionscookies forsvinder når du lukker din browser. (Kilde: www.datatilsynet.dk)

Cookies på Lekmer.dk

På vores hjemmeside bruges cookies af begge typer. Vi bruger nogle cookies der er gemt i nogen tid og gemmer dine valgte indstillinger. Vi bruger også sessionscookies til at håndtere din indkøbskurv og din bestilling på hjemmesiden. De cookies som vi bruger gemmer ikke nogle personlige oplysninger om dig. Alle persondata gemmes ikke krypteret. Persondata transmitteres krypteret.

Kan jeg undgå cookies?

Hvis du ikke accepterer cookies kan browseren indstilles til at automatisk afvise cookies eller automatisk underrette dig om at hjemmesiden indeholder cookies. Du kan også vælge at tillade cookies fra bestemte websteder imens du samtidigt afviser cookies fra andre eller kun tillade sessionscookies. Gennem webbrowser kan du også slette tidligere gemte cookies. Se din browsers hjælpefunktion for flere oplysninger.

Vores hjemmeside fungerer også når du kun tillader sessionscookies. Du kan stadig se alle produkter og læse alle oplysninger. Hvis du vælger ikke at tillade sessionscookies fra vores websted vil du ikke være i stand til at placere produkter i din indkøbskurv eller foretage en bestilling. Du kan læse mere om cookies på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk

Fortrydelsesret

Som kunde har du altid 14 dages fortrydelsesret i overensstemmelse med gældende lov om e-handel. Dette betyder at du som kunde har ret til at fortryde dit køb ved at informere Lekmer om dette indenfor 14 dage fra det tidspunkt du modtog din bestilling (fortrydelsesfristen) på posthuset eller via anden postservice. Meddelelsen skal gives ved at maile [email protected] eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. Varen skal sendes retur inden 14 dage regnet fra den dato hvorpå du meddelte Lekmer at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesfristen. Produktet skal returneres forsvarligt indpakket i god stand.

Hvis du som kunde har håndteret produktet i større udstrækning end nødvendigt for at sikre dets egenskaber eller funktion og det har ført til at den returnerede vares værdi er formindsket har Lekmer ret til at fratække den sum der modsvarer varens formindskede værdi fra tilbagebetalings beløbet. Reduktion af værdien bedømmes fra sag til sag.

Fortrydelsesret eller ombytningsret gælder ikke babybeskytter selestol selepude hjelme og cykelstole hvis emballagen er brudt. Skjulte skader på den type produkter kan medføre at produktet ikke opfylder de gældende sikkerhedskrav og derfor kan ombytning eller returnering kun gøres hvis emballagen er ubrudt.

Fortrydelsesret eller ombytningsret gælder heller ikke varer med brudt forsegling der ikke kan leveres tilbage på grund af sundheds- elller hygiejniske grunde som f.eks. undertøj, kosmetiske produkter og ammeindlæg..

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Lekmer Returns
Fyrgatan 11
SE-195 61 Arlandastad

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Returnering

Alle varer der sendes retur skal være pakket godt og forsvarligt ind. Returnér alle artikler i originalemballagen med eventuelle mærkesedler og sørg for at originalemballagen ikke bliver beskadiget. Du må ikke klæbe klistre eller tape noget fast direkte på produktets originalemballage.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.)

Sådan håndterer du enklest din returforsendelse:

  1. Udfyld retursedlen med varens artikelnummer, benævnelse, antal, returkode samt eventuelle kommentarer for de produkter du vælger at returnere.
  2. Læg returseddelen i pakken.
  3. Luk pakken til med tape og vær omhyggelig med indpakningen.
  4. Indlevér pakken på posthuset eller dit indleveringssted.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for store produkter samt produkter som vejer mere end 20 kg, f.eks. større møbler, visse barnevogne etc.

Returnering med Lekmers returetiket koster 79 kr. uanset vare. Hvis du selv ønsker at betale for returforsendelsen skal du informere Lekmer om dette så du ikke debiteres en ekstra omkostning for returnering.

OBS! Det er dig som kunde der har det økonomiske ansvar for at din returforsendelse kommer frem til os. Sørg for at notere pakkens kolli-ID og få en kvittering.

Ombytning

Vi har altid gratis returfragt ved ombytning af børnetøj, sko, UV-tøj og graviditetstøj. I øjeblikket kan har vi ikke mulighed for at tilbyde ombytte af andre produkter. Tøj/sko kan kun ombyttes til tøj/sko.

Gør således:

  1. Lav en ny ordre på hjemmesiden skriv dit nye ordrenummer på det angivne sted på din returseddel. Du betaler for den nye vare som normalt inkl. fragt (49 DKK) og eventuelle fakturaomkostninger. Når vi så får den første vare i retur tilbage betaler vi dig original beløbet. Hvis du opdager at varen du vil bytte er gået op i pris beder vi dig lave orderen og derefter kontakte kundeservice så hjælper vi dig med prisen.
  2. Udfyld retursedlen med artikelnummer benævnelse antal og returkode for hvert produkt som du vil bytte.
  3. Læg returseddelen i pakken.
  4. Luk pakken til med tape. Vær omhyggelig med indpakningen.
  5. Indlevér pakken på posthuset eller dit indleveringssted.

OBS! Det er dig som kunde der har det økonomiske ansvar for at din returforsendelse kommer frem til os. Sørg for at notere pakkens kolli-ID og få en kvittering.

Alle varer der returneres til os skal være forsvarligt emballerede og omhyggeligt pakket ind. Returnér alle artikler i originalemballagen med eventuelle mærkesedler og sørg for at varens originalemballage ikke bliver beskadiget. Du må ikke klistre klæbe eller tape noget direkte på produktets originalemballage.

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du vil reklamere over en vare.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget står vi for den eventuelle returfragten. Venligst kontakt kundeservice for udlevering af returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.

Visse af Lekmers produkter kan være dækket af garantier. Information om garantiperiode og særlige garantibetingelser for hvert produkt er angivet på Lekmer.dk. Produktgarantier vil kun dække originale fremstillingsdefekter og dermed ikke fejl opstået ved eller efter individuelle ændringer af produktets funktion og udseende fx ombygning opgradering eller anden konfiguration af produktet. Din ordrebekræftelse udgør garantibeviset.

Venligst læs instruktionerne forneden om reklamationer gældende Kurio.

Varen sendes til:

Lekmer Returns
Fyrgatan 11
SE-195 61 Arlandastad

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Kurio

Gælder din reklamation et produkt fra Kurio opfordrer vi dig til at kontakte Kurio Support på tlf. +45 722 741 01 eller via hjemmesiden www.kurioworld.com, da dette er den hurtigste måde at få behandlet en reklamation over et Kurio produkt. Produktet skal IKKE returneres til Lekmer før Kurio har forsøgt at løse problemet. Kurio er behjælpelig med direkte teknisk support så du straks kan få svar på dine spørgsmål.

365 dages åbent køb

Som kunde hos Lekmer har du 365 dages åbent køb på produkter der ligger i ubrudt originalemballage. Hvis produktet ikke er særligt indpakket men leveres løst liggende i pakken skal samtlige mærker klistermærker etiketter etc. blive siddende på produktet. Produktet skal returneres i helt uforandret stand og må ikke være brugt.

365 dages åbent køb gælder ikke sikkerhedsprodukter som kan miste sin funktion uden synlige skader eller produkter der har en begrænset holdbarhed eller som klassificeres som hygiejneprodukter. Produkteter der leveres fra et andet lager end Lekmers er også undtaget fra 365 dages åbent køb.

Returgaranti i forbindelse med graviditet & fødsel

Lekmer yder garanti på alle babyprodukter i forbindelse med graviditet og fødsel. Skulle det ulykkelige ske at graviditeten eller fødslen ikke forløber som forventet kan du returnere alle babyprodukter i op til to uger efter fødslen. For at kunne indfri denne returgaranti skal produkterne være ubrugte og du skal kunne fremvise lægeerklæring. Produkterne skal returneres i originalemballagen.

Fejlleveret eller savnet vare

Hvis du savner en vare eller har modtaget et produkt du ikke har bestilt så bedes du rette henvendelse til Lekmers kundeservice indenfor 5 dage efter du har modtaget din pakke. Fortæl hvilken vare der savnes eller hvad der eventuelt er fejlleveret og Lekmers kundeservice vil hjælpe dig.

Beskadiget vare

Det er dig som kunde der har ansvar for at pakke din leveranse ud og kontrollere at produkterne i din pakke er fejlfrie. Dette skal gøres indenfor 3 dage fra den dag du modtog pakken.

Hvis pakken er beskadiget ved levering skal dette anmeldes direkte til dit udleveringssted eller transportfirmaet der leverer din pakke. Indsend din fejlanmeldelse inden der er gået 3 dage til Lekmers kundeservice der vil hjælpe dig.

Fragten udgør 49 kroner indenfor Danmark. Fragtfri levering gælder ved bestillinger på en samlet værdi der overstiger 1.000 kr. og inkluderer eventuelle rabatchecks værdikuponer rabatkoder og/eller gavekort. Ønsker du postomdeling kan dette tillægges for 29 kr ekstra.

Levering

Vi leverer kun til Danmark (ikke til Færøerne eller til Grønland). Hvis du bestiller til et land udenfor Danmark forbeholder vi os retten til at annullere din ordre. Leveringstiden vil normalt være 1-3 arbejdsdage indenfor Danmark. Ved store kampagner og før/efter større helligdage kan leveringstiden være op til 5 hverdage. Varer der ikke er på lager kan normalt ikke bestilles.

Alle leverancer sker efter advisering. I forbindelse med udlevering/levering af produkterne skal du alltid kunne fremvise legitimation. Kun den person hvis navn står på pakken kan hente den på posthuset eller udleveringsstedet. Hvis du ønsker at ændre modtagernavn leveringsadresse eller at lade pakken ligge i længere tid på dit udleveringssted (ifald dette er muligt) tillægges et gebyr på 200 kr.

For at pakken ikke skal blive returneret skal den afhentes inden 14 dage.

Leveringsalternativer

Post Danmark økonomi brevpakker – op til 1 kg

Brevpakker leveres direkte i din brevkasse. Er forsendelsen for stor til at ligge i brevkassen vil du modtage en advisering og du kan følgende hente brevpakken på det nærmeste udleveringssted.

Post Danmark MyPack – fra 1 til 20 kg

Gælder bestillinger der vejer under 20 kg. Forsendelsen vil ankomme til det nærmeste postudleveringssted/posthus. Du vil modtage en advisering med information om hvor du kan hente pakken. Pakken skal hentes indenfor 14 dage ellers vil den blive returneret.

 

DHL stykgods & kolli

Anvendes i forbindelse med tungere gods. Leveringen foretages til døren/porten på almindelige arbejdsdage mellem kl. 07.00 og 17.00 og bæres ikke ind. DHL vil tage kontakt til dig for at aftale et leveringstidspunkt der passer ind i DHLs faste ruter i dit område.

Hvis produktet er beskadiget på leveringstidspunktet skal dette inden 2 dage anmeldes til Lekmers kundeservice så vi kan reklamere skaden overfor vores transportfirma. Dette gælder såvel synlige som skjulte transportskader og det er derfor vigtigt at du pakker ud og kontrollerer produkternes tilstand så hurtigt som muligt efter modtagelsen.

Hvis skaden er synlig er det lettest hvis du anmelder dette direkte til chaufføren når du modtager forsendelsen. Bed transportfirmaets repræsentant om at gøre et notat om skaden på din kopi af fragtsedlen. Sørg altid for at gemme emballagen så reklamationen kan håndteres korrekt.

Fejlleveret eller savnet vare

Hvis du savner en vare eller har modtaget et produkt du ikke har bestilt så bedes du rette henvendelse til Lekmers kundeservice indenfor 5 dage efter du har modtaget din pakke. Fortæl hvilken vare der savnes eller hvad der eventuelt er fejlleveret og Lekmers kundeservice vil hjælpe dig.

Beskadiget vare

Det er dig som kunde der har ansvar for at pakke din leveranse ud og kontrollere at produkterne i din pakke er fejlfrie. Dette skal gøres indenfor 3 dage fra den dag du modtog pakken.

Hvis pakken er beskadiget ved levering skal dette anmeldes direkte til dit udleveringssted eller transportfirmaet der leverer din pakke. Indsend din fejlanmeldelse inden der er gået 3 dage til Lekmers kundeservice der vil hjælpe dig.

1. Baggrund

Disse generelle vilkår og betingelser (de "Generelle betingelser") gælder når du som forbruger ("Kunden") afgiver en ordre via lekmer.dk og relaterede sider ("Webstedet"). Aftalen er indgået mellem dig og Lekmer AB registreringsnr 556698-8035 Sveavägen 151 3 tr SE-113 46 Stockholm Sweden (”Lekmer”).. Detaljerede kontaktoplysninger og anden information om Lekmer er angivet på webstedet. De generelle betingelser gælder kun for kunder der er forbrugere.

Kunden skal være mindst 18 år gammel for at bestille via Webstedet. I henhold til dansk lovgivning accepterer Lekmer ikke kreditkøb fra personer som er under 18 år gamle. Lekmer forbeholder sig ret til at afvise eller ændre en Kundes ordre (fx hvis Kunden har oplyst ukorrekte persondata og/eller har registrerede tilfælde af manglende betaling af gæld).

Lekmer vil ikke være ansvarlig i tilfælde hvor et produkt er udsolgt eller for billeder eller typografiske fejl på Webstedet fx fejl i produktbeskrivelsen eller tekniske specifikationer unøjagtige priser og prisjusteringer (såsom ændrede priser fra leverandører valutaændringer) eller ukorrekte oplysninger med hensyn til om et produkt er på lager. Lekmer er berettiget til at rette sådanne fejl når som helst samt ændre eller opdatere sådanne oplysninger. Hvis der er oplyst en fejlagtig pris for et produkt som Kunden har bestilt vil Lekmer naturligvis underrette Kunden om dette og afvente Kundens accept af den ændrede pris inden Lekmer fortsætter behandling af ordren. Alle billeder på Webstedet må kun betragtes som illustrationer. Sådanne illustrationer garanterer ikke en gengivelse af det antal produkter Kunden vil modtage eller produktets nøjagtige udseende funktion eller oprindelse. Lekmer er ikke ansvarlig for nogen oplysninger fremsat af tredjeparter på Webstedet.

Webstedet og alt dens indhold ejes af Lekmer eller dennes licensgivere. Oplysningerne er beskyttet af intellektuel ejendomsret og markedsføringslovgivning. Dette betyder at varemærker virksomhedsnavne produktnavne billeder og grafik design layout og information om produkterne tjenesteydelserne og andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden forudgående skriftligt samtykke fra Lekmer.

2. Kontrakter og ordrer

For at kunne afgive en gennem Webstedet skal Kunden acceptere de Generelle betingelser. Ved at acceptere de Generelle betingelser forpligter Kunden sig til at overholde de Generelle betingelser i deres helhed og godkender at vedkommende har læst oplysningerne om persondata og cookies og giver sit samtykke til Lekmers persondatapolitik.

Lekmer opfordrer Kunden til at gemme ordrebekræftelsen til eventuel fremtidig henvendelse til Lekmers kundeservice angående ordren. Hvis ordren annulleres vil Lekmer refundere enhver betaling til Kunden eller som dennes betalings- eller kreditkortudbyder har gennemført i forbindelse med ordren.

3. Kundeoplysninger osv.

Når Kunden gennemfører en bestilling vil Kunden blive anmodet om at oplyse visse persondata. Kunden bekræfter at de angivne oplysninger er korrekte og fuldstændige samt ansvarlig for enhver fejl i de angivne oplysninger. Information om Lekmers behandling af persondata er beskrevet i Lekmers persondatapolitik.

4. Priser gebyrer og betaling

Alle priser er angivet i danske kroner og inkluderer moms. Priserne inkluderer ikke betalings- og forsendelsesgebyrer som er oplyst separat.

Betalingsmuligheder; Visa, Mastercard, Qliro faktura.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Efter fakturering eller delvis betaling kan Lekmer eller dennes partnere indhente en kreditrapport hos en tredjepart. I sådanne tilfælde vil du blive oplyst derom. Lekmer forbeholder sig ret til ikke at tilbyde alle betalingsmetoder på alle tidspunkter eller ændre betalingsmetode hvis Kundens valgte betalingsmetode ikke fungerer uanset årsag på tidspunktet for gennemførsel af ordren. Bemærk venligst at begrænsningerne for tilgængelige betalingsmetoder er beskrevet på Webstedet.

5. Særlige tilbud

Lekmer kan fra tid til anden tilbyde særlige tilbud på Webstedet der kan være underlagt mere favorable betingelser end dem der er angivet i de Generelle betingelser fx med hensyn til betaling eller forlænget fortrydelsesret. Sådanne betingelser vil gælde for varigheden af det særlige tilbud og for de specifikke produkter angivet af Lekmer i forbindelse dermed. Lekmer forbeholder sig ret til når som helst at trække sådanne særlige tilbud tilbage. Efter afslutning eller tilbagetrækning af et særligt tilbud vil disse Generelle betingelser gælde uden ændringer. Ethvert tilbud på specifikke produkter på Webstedet er kun gyldige i en begrænset periode og indtil produktet er udsolgt.

6. Levering og forsendelse

Produkter på lager leveres normalt inden for det antal hverdage der er angivet på Webstedet. Medmindre andet er aftalt (fx i forbindelse med reservation af produkter der ikke er på lager) vil produktet leveres inden for 30 hverdage efter Lekmer har bekræftet ordren skriftligt gennem ordrebekræftelsen. Yderligere oplysninger om Lekmers produktlevering og leveringsbetingelserne er angivet her.

Den forventede leveringstid angives i ordrebekræftelsen ved checkout og/eller på den aktuelle produktside på Webstedet. I tilfælde af forsinket levering vil Lekmer meddele dig herom og vil fortsat monitorere ordren. Medmindre andet er udtrykkeligt aftalt og hvis en levering er forsinket mere end 30 hverdage og dette ikke er forårsaget af dig som Kunde er du berettiget til at annullere købsordren.

Hvis en pakke skal opsamles på en bestemt leveringssted skal Kunden gøre dette inden for det tidsrum angivet på meddelelsen. Pakker skal normalt afhentes personligt med gyldig identifikation og ordrenummer. Kunden vil modtage en leveringsmeddelelse der angiver hvor og hvornår pakken skal hentes eller modtages. Meddelelsen kan være sendt som e-mail almindelig post eller via telefon eller sms hvis Kunden har oplyst et mobilnummer. Lekmer er berettiget til at opkræve Kunden et gebyr på 300 kr hvis pakken ikke afhentes.

7. Fortrydelsesret

Når Kunden køber et produkt på Webstedet har vedkommende 14 dage til at fortryde købet i henhold til den gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Dette betyder at Kunden har ret til at fortryde et køb ved at give Lekmer meddelelse derom inden for 14 dage fra det tidspunkt Kunden eller dennes repræsentant har modtaget det bestilte produkt (fortrydelsesperiode). Fortrydelsesretten gælder ikke for følgende typer produkter:

(a) produkter fremstillet iht. Kundens specifikationer eller med en anden tydelig personliggjort karakter
(b) produkter med brudte forseglinger der ikke kan returneres pga. sundheds- eller hygiejnemæssige årsager (fx undertøj kosmetik badetøj hårtørrere og lignende produkter barbermaskiner elektriske tandbørster vægte elektriske varmepuder og fodbade)
(c) lyd- eller billedoptagelser (fx cd'er) eller computersoftware hvorpå forseglingen er brudt efter levering
(d) digtialt indhold der blev leveret på anden vis end som et håndgribeligt produkt (fx. computerprogrammer applikationer spil musik videoer eller tekster som er leveret via download eller streaming).

Ved at acceptere de generelle betingelser godkender og accepterer Kunden at fortrydelsesretten ikke gælder for digitalt indhold leveret på anden måde end som et håndgribeligt produkt. Hvis Kunden bestiller et produkt for hvilket fortrydelsesretten ikke gælder vil vedkommende blive oplyst tydeligt derom. Hvis et produkt er forseglet må Kunden ikke bryde forseglingen hvis vedkommende ønsker at bruge sin fortrydelsesret. Fortrydelsesretten forfalder hvis Kunden bryder forseglingen. En forsegling omfatter også enhver teknisk forsegling (fx et serienummer).

Hvis Kunden ønsker at fortryde et køb skal Kunden inden udløbet af fortrydelsesperioden sende en klar meddelelse herom til Lekmer i henhold til disse anvisninger. Lekmer henstiller til at Kunden oplyser navn adresse og andre relevante oplysninger fx ordrereference fakturanummer og navnet på produktet i meddelelsen for at undgå fejl og forsinkelser. Hvis Kunden foretrækker at ikke bruge ovenstående alternative meddelelse kan vedkommende bruge standardskemaet se www.retsinformation.dk.

Hvis Kunden bruger sin fortrydelsesret skal vedkommende betale for returneringsomkostningerne og er ansvarlig for produktets tilstand fra Kundens modtagelse af produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres inden for 14 dage efter Lekmer blev meddelt om fortrydelsen. Produktet skal forsendes omhyggeligt pakket ind i god tilstand. Alle returneringer skal sendes til Lekmer i henhold til de metoder og anvisninger der er beskrevet på Webstedet og som du kan se her. Lekmer kan i visse situationer tilbyde gratis returnering for visse produkter. Hvis der gælder gratis returnering er dette angivet på den pågældende side for produktet på Webstedet.

Hvis kunden har håndteret produktet i større udstrækning end nødvendigt for at sikre dets egenskaber eller funktion og det har ført til at den returnerede vares værdi er formindsket har Lekmer ret til at fratække den sum der modsvarer varens formindskede værdi fra tilbagebetalings beløbet. Reduktion af værdien bedømmes fra sag til sag.

Når Kunden fortryder sit køb vil Lekmer refundere det beløb Kunden har betalt for produktet inklusive originale forsendelsesomkostninger (men ikke returneringsomkostningerne). Alle yderligere forsendelsesomkostninger som følge af at Kunden vælger en anden levering end standardleveringen tilbudt af Lekmer dækkes ikke af refunderingen. Lekmer er berettiget til at fratrække ethvert beløb der skal refunderes svarende til værdiforringelsen af produktet sammenlignet med produktets oprindelige værdi hvis og i det omfang værdiforringelsen er forårsaget af at Kunden har håndteret produktet i større omfang end nødvendigt for at bestemme dets funktion og egenskaber.

Lekmer vil refundere beløbet uden unødig forsinkelse dog ikke senere end 14 dage fra den dato hvor Lekmer har modtaget Kundens meddelelse om fortrydelse. Dog gælder at Lekmer kan forsinke tilbagebetalingen indtil Lekmer har modtaget produktet eller Kunden har fremvist bevis for at produktet er returneret fx ved forsendelsesbevis. Tilbagebetaling vil blive overført til Kunden via Kundens valgte betalingsmetode medmindre andet er aftalt eller hvis der indsigelse mod en sådan tilbagebetaling.

8. Garanti reklamation og klager

Visse af Lekmers produkter kan være dækket af garantier. Information om garantiperiode og særlige garantibetingelser for hvert produkt er angivet på Webstedet eller i disse Generelle betingelser. Produktgarantier vil kun dække originale fremstillingsdefekter og dermed ikke fejl opstået ved eller efter individuelle ændringer af produktets funktion og udseende fx ombygning opgradering eller anden konfiguration af produktet. Kundens ordrebekræftelse udgør garantibeviset.

Den almindelige reklamationsret gælder for produkter der er defekte i henhold til den gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Enhver Kunde der ønsker at anvende deres reklamationsret for et bestilt produkt skal kontakte Lekmer snarest muligt efter opdagelse af defekten via kontaktoplysningerne angivet på Webstedet. Meddelelser om reklamation der er indsendt inden for to måneder efter Kunden har opdaget defekten vil altid betragtes som rettidigt indleveret. Kunden har ret til at reklamere over produkter der er købt på Webstedet inden for en periode på 2 år efter modtagelse af produktet.

Lekmer vil betale for returneringsomkostningerne for alle godkendte reklamationer.

Når et produkt over hvilket der er reklameret returneres og Lekmer godkender reklamationen vil Kunden blive refunderet i henhold til gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Lekmer stræber efter at refundere inden for 30 dage efter Lekmer har modtaget reklamationen men dette kan forsinkes afhængigt af produktet. Lekmer forbeholder sig ret til at afvise enhver reklamation hvis produktet i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning viser sig ikke at være defekt. For mere information om dine rettigheder se venligst www.forbrug.dk.

9. Links

Lekmer kan oplyse links til andre websteder uden for Lekmers kontrol og andre websteder uden for Lekmers kontrol kan oplyse links til Webstedet. Selv hvis Lekmer forsøger at sikre at Lekmer kun oplyser links til websteder som implementerer databeskyttelses- og sikkerhedsbestemmelser iht. Lekmers persondatapolitik er Lekmer ikke ansvarlig for beskyttelsen eller fortroligheden af information eller personoplysninger som Kunden oplyser på andre websteder. Kunden bør være forsigtig og læse de persondatabestemmelser der gælder for det pågældende websted.

10. Force Majeure

Lekmer er ikke ansvarlig for forsinkelser forårsaget af omstændigheder uden for Lekmers kontrol fx strejke krig brand lynnedslag terroristangreb ændringer i bekendtgørelse tekniske problemer defekter i strøm-/tele-/computerkommunikationer eller anden kommunikation og defekter eller forsinkelser i tjenesteydelserne leveret af underleverandører pga. ovenstående omstændigheder. Sådanne omstændigheder skal medføre skadeserstatning og andre midler. Hvis sådanne omstændigheder opstår skal Lekmer informere Kunden om dette både ved begyndelsen og afslutningen af perioden for den aktuelle situation. I situationer der har varet længere end to måneder er både Kunden og Lekmer berettiget til at annullere købet med øjeblikkelig virkning.

11. Ændringer af de Generelle betingelser

Lekmer forbeholder sig ret til at ændre disse Generelle betingelser når som helst. Enhver ændring af disse Generelle betingelser vil blive offentliggjort på Webstedet. Ændringer vil træde i kraft når Kunden har accepteret de generelle betingelser (i forbindelse med et nyt køb eller ved browsing på Webstedet) eller som alternativ 30 dage efter Lekmer har informeret Kunden om ændringerne. Dog gælder at Lekmer anbefaler at Kunden regelmæssigt holder sig opdateret på Webstedet for at være bekendt med enhver ændring af de Generelle betingelser. Eventuelle ændringer gælder ikke for allerede indgåede købsaftaler.

12. Uadskillelighedsprincippet

Hvis nogen af denne aftales bestemmelser kendes ugyldig eller uhåndhævelig af en bemyndiget domstol myndighed eller voldgiftsret vil resten af den pågældende bestemmelse eller alle øvrige bestemmelser fortsat være gyldige og håndhævelige i det fulde omfang tilladt under gældende lov. Enhver bestemmelse der kendes ugyldig eller uhåndhævelig vil blive erstattet med relevant juridisk vejledning og rådgivning.

13. Gældende lovgivning og tvistbilæggelse

13.1 Enhver tvist skal primært løses i fælles forståelse med Lekmers kundeservice.

13.2 Hvis en tvist ikke kan løses i fælles forståelse med Lekmers kundeservice, kan du som kunde henvende dig til Forbrugerklagenævnet, som du finder mere information om på www.forbrug.dk. Du kan også indgive klager direkte online via EU-kommissionens platform for mægling i tvister, som du finder via følgende link http://ec.europa.eu/consumers/odr. Indgiver du en klage via denne platform, videresendes din sag automatisk til rette nationale ansvarigt tvistløsningsorgan. Dette mæglingsorgan tager siden kontakt med os og forsøker at løse tvisten uden at indblande domstolene. Ved en eventuel tvist følger Lekmer afgørelser fra ARN eller tilsvarende tvistløsningsorgan.

13.3 Tvist vedrørende tolkningen eller anvendelsen af disse Vilkår skal tolkes i følge svensk lov og afgøres ifølge punkt 13.2 herover eller i sidste instans af almindelig domstol.

14. Klageadgang

Enhver klage skal primært løses i fælles forståelse med Lekmers kundeservice. Hvis en klage ikke kan løses i fælles forståelse, kan du klage over dit køb, ved at rette henvendelse til [email protected] Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionensonline klageportal her -http://ec.europa.eu/odr
Indgiver du en klage via denne platform, videresendes din sag automatisk til rette nationale ansvarligt tvistløsningsorgan. Dette mæglingsorgan tager siden kontakt med os og forsøger at løse tvisten uden at indblande domstolene. Ved en eventuel tvist følger Lekmer afgørelser fra ARN eller tilsvarende tvistløsningsorgan.
Tvist vedrørende tolkningen eller anvendelsen af disse Vilkår skal tolkes i følge dansk lov.


Disse Betingelser er udarbejdet af Lekmer den 01-03-2017

Vil du i kontakt med vores kundeservice? Så har du følgende valgmuligheder:

Hverdage 08:00-17:00

Tel: + 45 (7) 8746213
E-post: [email protected]

Vidste du, at vi er på Facebook og Instagram? Klik på ikonerne nedenfor for at gå til vores sider.
 

 

Lekmer - Legetøjsbutikken på nettet

Lekmer.dk er nordens største netbutik for børnefamilien med alt til alle børn. På Lekmer.dk finder i legetøj børnetøj babyprodukter barnevogne autostole børneværelsesindretning og spil til rette pris.

Lekmer er en legetøjsbutik på internettet til alle børnfamilier. Lekmer AB er Sveriges førende legetøjsbutik på internettet og har som ambition at blive den førende på det Nordiske marked på: legetøj børne-og babyartikler spil underholdning børnemode og børnetøj. Lekmer efterstræber god kundeservice hurtige leveringeringer trygge og populære produkter til de rigtige priser.

Lekmer blev grundlagt januar 2006.

Lekmer har sit hovedkontor i Stockholm og lager i Jönköping. Lekmer leverer idag legetøj børne- og babyartikler spil underholdning børnemode og børnetøj til hele Norden.
 

Persondata

Lekmer bekymrer sig om dit privatliv og forsøger derfor altid at beskytte dine persondata på den bedst mulige måde. Lekmers formål er at overholde alle gældende lovgivninger og bestemmelser vedrørende beskyttelse af persondata. Denne politik blandt andre tiltag hjælper dig med at forstå hvilke typer persondata Lekmer indsamler samt hvordan disse bruges. Ved at acceptere denne persondatapolitik på webstedet ifm. et køb eller udlevering af persondata godkender du at dine persondata behandles som beskrevet nedenfor.

Lekmer AB (”Lekmer”) 556698-8035 Box 195 25 SE-104 32 Stockholmer dataansvarlig for behandlingen af dine persondata.

Hvilke persondata vil vi behandle?

Vi vil behandle de persondata som du oplyser eller har oplyser til os eller som vi har indsamlet via vores websted vha. cookies med det formål at administrere dine køb og opfylde vores forpligtelser over for dig som vores kunde. De persondata som Lekmer behandler omfatter dit navn, e-mailadresse, købs-, betalings- og bestillingshistorik, leveringsadresse, IP-adresse og telefonnummer. Vi samler også ind cpr-nummer ved fakturakøb og kortinformation ved kortkøb.

Lekmer anvender Googles annoncetjenester. Du kan læse mere om Googles indsamling deling og brug af data her.

Hvordan vil vi bruge dine persondata?

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Dit navn, adresse og tlf.nr. deles videre med PostNord og Schenker så at din pakke kan komme frem.

Dataene kan blive brugt til identifikation eventuel markedsføring, kundeanalyse, nyhedsbreve og statistik.

Dataene kan også anvendes til at analysere købevaner med det formål at give dig relevant information og markedsføringsmateriale samt forbedre webstedet betalingsmetoderne og -processerne. Behandling mht. forbedring af betalingsmetoder og -processer kan omfatte processer hvor dine persondata overføres til andre virksomheder inden for Lekmers koncern og tredjeparter for at blive inkluderet i analysens grundlag. Persondataene kan derfor blive behandlet sammen med data i andre registre f.eks. registre over kreditrapporter.

Dit CPR-nummer kan blive behandlet i forbindelse med indhentning af tredjeparters kreditrapporter.

Brugen af dine persondata kan resultere i at dataene behandles sammen med data fra andre registre både inden for og uden for EU og dine persondata overføres til og behandles af andre virksomheder inden for Lekmers koncernen til formålene beskrevet herover iht. gældende lovgivninger og bestemmelser. Dataene kan også behandles sammen med data fra eller deles med myndigheder eller vores partnere f.eks. til trykning og distribution samt til tredjepartsudbydere af betalings- og kreditkorttjenester. Lekmer er altid yderst varsom med denne type brug.

Ved at acceptere denne politik på webstedet i forbindelse med køb eller oplysning af persondata godkender du overførsel af dine persondata til lande uden for EØS.

Hvis hele eller dele af Lekmers forretning sælges eller integreres i en anden virksomhed kan dine persondata blive videregivet til vores rådgivere enhver potentiel køber eller køberens rådgiver samt videregives til den nye ejer af virksomheden.

Hvordan vil vi beskytte dine persondata?

For at beskytte de persondata vi behandler har vi implementeret flere sikkerhedsforanstaltninger. Vi har implementeret sikkerhedsprocedurer samt tekniske og organisatoriske midler til at beskytte dine persondata f.eks. certificeringsprocedurer for webbrowsere. Derudover har vi tilstrækkelige firewalls og antivirusprogrammer til at beskytte og forhindre uautoriseret adgang til netværket. Den fysiske adgang til dataenes opbevaringssted er begrænset og medarbejdere skal fremvise identifikation for at opnå adgang.

Derudover bruger Lekmer f.eks. SLL (Secure SocketLayer) som er en protokol til sikker dataoverførsel på internettet (eller andre netværk). Som kunde skal du sikre at SLL ikke er slået fra i din browsers indstillinger. For at forhindre enhver uautoriseret adgang efter behandling af dit kreditkortnummer vil der blive anvendt envejskoder.

Hvor længe vil Lekmeropbevare mine persondata?

Hvis du giver dit samtykke til at blive registreret kunde af Lekmer vil dine data blive opbevaret indtil du afmelder dig. Du kan vælge at afmelde dit medlemskab når som helst. Hvis du ikke tilmeldes som kunde vil dine persondata blive opbevaret i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: [email protected]

Uanset hvad så vil dine persondata aldrig blive opbevaret længere end hvad der er tilladt i den gældende persondatalov.

Adgang til opdatering og rettelser af dine persondata

I overensstemmelse med den gældende persondatalov er du berettiget til én gang hvert halve år og uden beregning at modtage information om de persondata somLekmer behandler om dig uanset hvordan disse er blevet indsamlet. Hvis du ønsker at modtage denne information er du velkommen til at kontakte os via almindelig post e-mail eller telefon.

Lekmer ønsker at sikre at dine persondata er korrekte og opdaterede. Hvis nogen af de data du oplyser til Lekmer ændres f.eks. hvis du ændrer e-mailadresse navn eller betalingsoplysninger eller du ønsker at ændre din brugerkonto bedes du give de korrekte oplysninger til Lekmer ved at sende en e-mail til Lekmer. Du er altid berettiget til at anmode om at dine persondata rettes blokeres eller slettes.

Dine persondata vil ikke blive behandlet mhp. direkte markedsføring hvis ikke du ønsker denne form for behandling. Du kan når som helst tilbagekalde et allerede afgivet samtykke til behandlingen af persondata. En sådan tilbagekaldelse kan begrænses til kun at omfatte en del af behandlingen f.eks. i forbindelse med direkte markedsføring.

Links

Webstedet kan indeholde links til andre websteder. Denne persondatapolitik gælder kun for dette websted. Hvis du sendes videre til et andet websted bør du læse den persondatapolitik som gælder for det pågældende websted. Bemærk venligst at Lekmer ikke er ansvarlig for behandlingen af dine persondata foretaget af eller gennem andre websteder.

Tilføjelser til persondatapolitikken

Lekmer forbeholder sig ret til når som helst at ændre denne persondatapolitik i det omfang der er nødvendigt for at afhjælpe forstyrrelser eller overholde nye lovmæssige eller tekniske krav. Enhver ændring af denne persondatapolitik vil blive lagt ud på webstedet.